dinsdag 21 juli 2009

Dinsdag 21 juli

Ik dacht ik doe maar gelijk de dag van vandaag op het blog gooien, nou dat viel even tegen. Voor het eten had ik een redelijke verbinding via een onbeveiligd netwerk (was verslag gisteren), maar na het eten was dat netwerk niet meer te vinden. Ik heb nu een ander, maar het gaat allemaal enorm traag, de pagina opstarten duurt alleen al 5 minuten (zucht). Maar daar gaan we.

Vanmorgen allemaal tussen half 7 en zeven uur wakker geworden, gelijk tempo erin want we wilden in het Goldstream Park gaan rondwandelen.
Om 09.00 konden we eindelijk weg, het duurt een tijdje voordat alles in zo'n camper weer op zijn plaats staat zodat er niks door de camper vliegt.
Hadden we gisteren wel last van, eerst schoven alle schoteltjes door het kastje (weet ook niet waarom die dingen aanwezig zijn), daarna schoof de bestekla met een knal open (weer geen schade), maar daarna vloog de koelkastdeur open, de aardbeien en de salsasaus rolden door de camper en we moesten nu toch echt wel de camper langs de kant zetten om de schade te herstellen.
Blijft leuk, Twan brengt nu steeds verslag uit, als er nu iets gebeurt horen we: was het keukenkastje, is al weer dicht, was pannenla, gaat goed etc...Hij is net zo'n reporter ter plaatse.

Maar dit was even tussendoor, we gingen wandelen in het Goldstream Park, daar aangekomen was het een beetje onduidelijk waar we de auto konden parkeren en waar je kon wandelen.
Wij de auto maar op een plek in de schaduw gezet (het is weer schitterend weer) parkeerkaart bij een automaat gekocht, wandelschoenen aan en gaan.

Het zag er allemaal best groen uit maar echt bijzonder was het nog niet. Op een gegeven moment liep er een pad dood, nemen we een pad is de brug over het water weg, ging lekker allemaal. Ondertussen waren we al weer op de terugweg richting auto en besloten we maar gewoon weg te gaan, We wilden ook nog naar het plaatsje Duncan dat bekend staat om zijn Totempalen (80 in totaal).

Onderweg naar Duncan nog wel op een Vieuw Point gestopt om van het uitzicht te genieten. Aangekomen in Duncan zijn we naar het Native Heritage Center van de Quw'utsun (Cowichan)
Stam gegaan. Twan heeft hier echt een foto gemaakt van elke Totempaal die er stond, wij wilde de betekenis nog voorlezen, maar daarin was hij minder geinteresseerd. Heel bijzonder en knap hoe ze die dingen maken en de betekenissen erachter.
Daarna hebben we nog een film over deze indianenstam gezien en hoe het vroeger was.

Eenmaal weer bij de camper besloten we nog even een supermarkt in te duiken om de voorraad weer aan te vullen en wat bleek hier hadden ze van die regiseur stoelen met het canadian maple leaf erop, die moesten gekocht woren want die wilde ik heel graag hebben. (zie foto mms).

Daarna weer in de camper gestapt om verder te rijden richting Nanaimo, waar we een campground aan het water hebben gevonden. We doen het vandaag lekker rustig aan en aangekomen op de campground koppelen en sluiten we alles weer aan, drinken een corona en gaan lekker naar het strand.

De jongen vermaken zich prima in een uitloper van de zee, al is het water wel vies (er drijft van alles in).
Na een uur komen ze het water weer uit, drogen lekker op en daarna lopen we terug naar de camper (de mannen pakken ondertussen nog maar even een douche).

Bij de camper vermaakt iedereen zich op zijn eigen manier en ik knal het vrehaal van dinsdag op het blog.
Daarna lekker gegeten, we zitten nu buiten, de mannen hebben zitten kaarten, ik achter de laptop.

Weer een dag voorbij, morgen willen we bij Nanaimo weer terug overvaren naar Vancouver en dan kijken of we door kunnen rijden naar Hope.
Als het goed is komen we dan weer een beetje in de planning waar we zolang mee bezig zijn geweest.

Ik ga stoppen de muggen hebben me gevonden en ik zie ook niet zoveel meer (al is het toetsenbord verlicht).

Alvast een goedemorgen en wij gaan weer zo naar bed (blijft raar dat tijdsverschil)

Groetjes en allemaal een dikke kus enne Jordi Van Harte we vinden je een kanjer.

1 opmerking:

  1. hoi lieverds,
    Elke dag zit ik trouw te lezen en probeer ik ook te reageren maar ook hier in nederland (op de camping) verloop alles niet echt soepel. Door welk mysterieus iets lukt het me elke keer niet om te reageren want dan slaat de laptop vast en moet ik weer opnieuw starten. Nu is het me eindelijk weer gelukt vandaar dat ik gelijk dit aan je uitleg. Ik doe echt mijn best en ondertussen zijn wij een trouwe lezer geworden.Als het me niet lukt probeer ik wel iets op twitter achter te laten. Ik heb jullie ondertussen ook daar gevonden. Ik ben blij dat jullie de planning enigszins hebben aangepast door de bosbranden. Ik hoop niet dat je er nog veel last van ga krijgen in de vakantie. De camper ziet er top uit. De eerste keer dat er iets door de ruimte heen vloog zal je wel geschrokken zijn. Maar goed dat Twan je op de hoogte houdt van de gebeurtenissen hahahaha.
    Veel plezier vandaag weer en ik blijf proberen om te reageren.

    Groetjes van ons allemaal,
    Jacqueline, Kenneth, Yentle Solange, Corrie en Bert.

    BeantwoordenVerwijderen