maandag 27 juli 2009

in golden munic. park

Vandaag maandag 27 juli hebben we uitgeslapen, we hebben gisteren een toegangskaartje van twee dagen voor het zwembad gekocht dus daar gaan we nog even gebruik van maken. Het water is weer heerlijk warm en het is lekker relaxed wakker worden zo.
Om 10.00 rijden we de campground af richting Golden, we zijn gestopt bij het Glacier National Park en zagen daar gelijk ons eerste wildlife een grond eekhoorn, wat een grappige beestjes zijn dit. Als je rustig in het gras gaat zitten komen ze bij je kijken of je wat te eten hebt.
Het Glacier National Park heeft geen gletsjers waar je kan wandelen, al zou de naam dat anders doen vermoeden.
Ze hebben in deze omgeving een speciaal lawine programma en dat is wat er in dit park uitgelegd wordt. Je ziet hoe ze de metingen verrichten, wat ze doen om lawines te voorkomen etc...
Leuk om te zien maar wij dachten dat je er kon wandelen, dus na een drie kwartier hadden we het wel gezien. De entee is gratis want we hebben gisteren een Nationale Parkpas gekocht en daarmee mag je dus alle parken op.
Vanuit het Glacier park doorgereden naar Golden en eerst maar even boodschappen gedaan, want alles was zo'n beetje op en binnenkort gaan we der hoogrte in en we weten niet wat er dan allemaal is. Dus ook maar gelijk de RV volgetankt.
Daarna naar het visitors centre om de nodige informatie te vergaren, we zijn er ondertussen wel achter dat je dit eigenlijk niet kan overslaan, hoe goed voorbereid je ook op pad gaat.
Op het toilet daar las ik dat ze dingen voor je kunnen bespreken met 5% discount (waar ze dat al niet ophangen), maar oke altijd meegenomen want we willen hier gaan RAFTEN (jawel het gaat echt gebeuren).
Redmer had ondertussen al weer wat foldermateriaal verzameld en daarna gingen we naar de balie voor overige informatie. Ze hebben dus inderdaad het raften voor ons geboekt, morgen om negen uur gaat het gebeuren.
Twan en ik nemen de Family Raft, hierbij kabbel je anderhalf uur een beetje voort op de Kicking Horse River, de rest gaat nog een stuk verder naar waar het water wat wilder wordt, Twan mag dit niet omdat hij te licht is. Door de bobbels die je onderweg tegenkomt zou hij gelanceerd kunnen worden dus vandaar dat wij de rustigere route nemen.
Nadat alles besproken en betaald was en we alle andere informatie hadden verzameld die we wilde hebben gingen we opweg naar de campground, Er zouden nog twee plaatsen beschikbaar zijn (ze hadden even gebeld voor ons) dus dat maar eerst regelen. Bij aankomst op Campground Golden bleken er inderdaad nog maar twee plaatsen beschikbaar te zijn en aangezien we er maar een nodig hebben was dat dus genoeg.
Even gekeken waar de plek was, een broodje gegeten en weer op pad naar de Gondola, dit is een gondel die je naar de top van de berg brengt alwaar je alle kanten op een schitterend uitzicht hebt. We hebben hier even flink staan kwijlen, we hadden niet veel inbeeldingsvermogen nodig om ons voor te stellen hoe het er hier in de winter uit zou zien (Redmer had al gelijk een folder voor de wintersport geregeld bij de jongen die bij de gondel stond).
Ook daar hebben we weer een setje eekhoorntjes gezien, deze keer type Knabbel en Babbel, er zit op de berg ook een beer in een afgezet gebied maar zowel onderweg naar boven als naar beneden hebben we deze niet gezien.
Voordat we we weer terug zouden rijden richting restaurant en camground zijn we eerst even het skidorp in aanbouw doorgereden. Jeetje wat weten ze hier een huizen neer te zetten we bleven kwijlen en we hebben er dus ook ruim voldoende op de foto gezet. Daarna toch maar terug, we hadden een leuk Grill restaurant gezien waar we wilde eten.
Het grillrestaurant bleek van een Nederlander te zijn die ondertussen al weer 10 jaar in Canda woont, we hebben gezellig met hem zitten kletsen, heerlijk gegeten en gaan nu terug naar de camper om weer lekker te gaan slapen, want we moeten morgen goed uitgerust zijn voor het natte avontuur.

1. Hallo,

hier een stukje zuidelijker is het ook zo heet, maar we houden vol, jullie ook volgens mij.
    Blijf zoeken naar beren uiteindelijk zal je ze best zien!